۱۴ آبان ۱۳۸۷

بی‌بی‌سی جوان شده؟




بی‌بی‌سی چهره سایتش را تعییر داده ولی سبک و سیاقش هنوز همان است. هنوز فعل‌های سنگین و جمله‌های صیقل‌داده نشده استفاده می‌شوند. جمله‌بندی ها ایراد دارد و خلاصه با این که به نظر می‌رسد قرار است روش، جوان‌پسندانه باشد، گردوغبار سبک و قلم قدیمی‌ها توی چشم است.
عنایت فانی یکی از قدیمی‌های بی‌بی‌سی جلوی دوربین از نوع زبان نوشتاری مخصوص بی‌بی‌سی می‌گوید، ولی خودش با همان زبان و ساختار زبانی حرف می‌زند.
انتهای هر صفحه نشانه‌‌های بالاترین و فیس بوک و ... آمده؛ به این معنی که مسوولان این رسانه متوجه شده‌اند دیگر خبر و گزارش مخصوص رسانه نیست. حالا شاید این جوانان" دیگ" و بالاترینی ها هستند که می‌توانند مشخص کنند خبرهای داغ و موضوع‌ه‌ای روز جامعه کدام‌هاست.

فکر می‌کنم، ورود جوانان و "ترم‌جدیدی‌ها" به بی‌بی‌سی در این موضوع بی‌تاثیر نباشد. حالا راهروهای تنگ بی‌بی‌سی فارسی و بخش تلویزیون فارسی زبان آن پر است از جوانانی که تازه از روزنامه‌ها و مطبوعات ایران رسیده‌اند؛ قواعد نوشتاری، نگاه، کلام و نوع کار آنها با کسانی که بیست سال سابقه کاری در این رسانه را دارند تفاوت‌ کمی ندارد. حالا این پیشکسوت‌ها هستند که باید به روز شوند.

ویدیوی موردنظر


روشن

هیچ نظری موجود نیست: